søndag 29. april 2012

Vognpose!

Ja, eg har sydd vognpose! Frøkna trengte sommerpose til formiddagsluren (i dag var det faktisk første dagen det har vært varmt nok til å bruke den...), og då tenkte eg: Hmm. Koffor ikkje sy den sjøl? Ein passende utfordring.. Og det blei ein skikkelig utfordring. Eg brukte mønsteret som er i boka "Made by me", et flott mønster, eg syns formen på posen blei kjempefin, men det blei mye knoting underveis, bl.a. så tok eg opp igjen 4(!) meter med glidelås... KJEDELIG! Eg hadde nemlig sydd den med glidelåsfot, og det funka dårlig med ein sånn kraftig glidelås. Det var såvidt eg klarte å åpne og lukke den, stoffet ble altfor tett innpå glidelåsen. Eg sleit og litt med avslutningen oppe, der strikken skal gå gjennom...( eh husker ikkje ordet i farten) ein "kanal". Men eg fikk det nå til t slutt, og resultatet blei bra. Nei, forresten. eg sleit med ein ting til. Det var litt vel mange lag for de stakkars kam knappene, så ein av de har løsna to ganger, så eg tror eg må bestille nogen så har litt lenger spiss og bytte de ut. ELLERS e eg fornøyd :)

Til posen har eg brukt: Ytterstoff: Speilfløyel fra Ikea. Innerfor: Blomstrete, tynn jersey kjøpt i Tyskland sist sommer. "Mellomfor" (i midten): Fleeceteppe fra Ikea. Applikasjonene er blomster fra et bommullsstoff fra Åhlens pluss kroklisser. Enkelt og greit. Knapper som sagt fra Kam, glidelåser (2 veis delbare, to stk, hver på 1 meter) fra Stoff og stil, og rundstrikk (tror den var 2,5 eller 3 mm tjukk) og stoppere fra den lokale sybutikken. Treperler fra Panduro.
Her e åpningen snurpa sammen.

Åpen.

Enda mer åpen.. Glidelåsene e toveis delbare, så posen kan deles i to, eller åpnes for lufting nede.

Klaffen som dekker de nederste åpningene på glidelåsene. Her er knappene som kom litt til kort, bokstavelig talt.. Beklager dårlige "blitz-bilder" Sånn blir det gjerne når en syr og tar bilder på kveldstid..

Rund strikk med stopper og en trekule for å lettere få tak i strikken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar