søndag 28. oktober 2012

Tanteklær nr 2!

Eg skal som sagt bli tante x2 etter jul, og den andre jenta som kommer måtte jo og få litt klær (de forrige klærne eg sydde var før de visste om det var jente eller gutt, men det blir jente det og! Så eg har satt igang med ein liten julegave med jente klær til den babyen, men mer om det seinere).

Stoff: Blomstrete velour, grå ull/silkejersey, naturhvit ulljersey (til kanting av bodyen og inni lua), prikkete bomullsstoff og bomullsstoff med grønne epler og naturhvit og lilla ribb, alt kjøpt i sommer i stofshop.dk og der stoffe i Tyskland.

Mønster: Ottobre design og børnetøj du selv kan sy.

Sparkebukse i velour, ottobremønster

Omslagsbody i ull og silke, omgjort Ottobremønster. Hmm. Blei visst litt ivrig når eg satte i knapper her... Det blei litt vel mange.. Stakkars foreldre. jaja.


Haremsbukse i bommull, Ottobremønster

Litt blondepynt på lommene :)

Forklekjole i bommull med blondekant, Ottobre igjen :)


På "vranga" (kan brukes begge veier)

Lue i samme stoff som innsida av kjolen, fora med ulljersey, snorer i bomullsjersey. Ein nydelig gammel knapp midt framme (viser ikkje så godt) som pynt.  Mønster fra børnetøj du selv kan sy.

Hele settet sett bakfra.

Hele settet forfra, med "vrengt" kjole. Og litt av tøffelen min :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar